Direktlänk till inlägg 28 september 2011

Från och med nu.

Av aldrig - 28 september 2011 20:59

Ska jag bara äta : Frukt och  grönsaker (inklusiv rotfrukter och bönor), Inget fett, inget sånt skit alls.  


Och äta lite. Det är verkligen hemskt, Jag hatar mig själv.  

varför.. fick jjag det här helvetet?! 


jag vill ha hjälp, men jag vågar bara inte. Tänk. Om dom tror jag bara vill ha upmärksamhet, Eller bara fejkar. Och hur?  

Jag vill inte göra mamma uprörd, Hon vet att jag mår si och så, och har haft svårt med maten, men hon har ingen jävla ning om vad jag går igenom,

Har försökt säga att jag inte kan äta, att det är jobbigt och svårt.  Hon tror mig inte. Första gången jag berättade det för henne var jag 11 år, Nu 4 år senare, Fattar hon fortfarande inte vad jag går igenom, 

 
 
Tove

Tove

28 september 2011 21:19

Hej, jag har läst din blogg ett tag, och jag känner att jag måste slänga in en kommentar.
Jag tror (detta är vad JAG tror) att du behöver hjälp angående detta med maten, snarast! Du kan inte fortsätta så här, du måste få hjälp att hantera dina tankar kring din kropp.
Prata med din mamma, förklara hur det verkligen ligger till. Hur jobbigt du har det med maten. Jag tror hon kommer förstå om du bara förklarar. Och jag tror även hon vill hjälpa dig.
Jag tycker du är en stark tjej och jag hejar på dig. Hoppas att du kan ta dig igenom det här.

Gud välsigne dig!
Tove

http://toveinri.blogg.se

 
EcceHomo UF

EcceHomo UF

28 september 2011 22:27

Det här är inget vanligt reklam utskick, även om det till en början kan se ut precis som det.

Alla har vi någonting vi bär runt på. Någonting som likt en ryggsäck tynger ner oss.
Det här är någonting vi vill uppmärksamma!
För att inte ta upp allt för mycket av din tid referar jag dig till vår hemsida eccehomouf.tk

Vårt projekt "i det fördolda" handlar om att uppmärksamma människan i alla dess former. Om det här projektet inte intresserar dig så ber vi om ursäkt! Men vill du dela med dig av din historia, så finns det folk som vill lyssna.
Tack för oss! /Ida Maria & EcceHomo Uf (betyder "Se Människan")

I övrigt vill säga, du är otroligt stark som vågar prata så här öppet om dina problem. Det är ingen enkel sak att göra. Jag tror som tove skriver (tidigare kommentaren) att du behöver söka hjälp för ditt problem. Att inse att man behöver hjälp är första steget mot tillfriskande. En del saker klarar man inte av att bära på själv. Jag själv har inte haft ätstörningar..men jag känner många som har eller har haft det. Min nuvarande pojkvän hade ätstörningar innan han träffade mig, och jag måste fortfarande efter 2 år tillsammans påminna honom att jag tycker han är snygg precis som han är. Det är ingen lätt sits du sitter i, och jag hoppas verkligen du lyckas ta dig ur den.
Lycka till och sluta aldrig tro på dig själv! Du kan klara av det. /Ida Maria (learning-to-live.bloggplatsen.se)

http://eccehomouf.tk

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av aldrig - 7 mars 2013 00:43

Har lyckats fixa en tillfällig header till min nya blogg (tack vare tipset jag fick) tackar massa för det! Till och med otekniska jag klarade av det HELT SJÄLV.   På länken nedan finner ni den nya iaf. Kommer blogga här om jag behöver skriva av...

Av aldrig - 6 mars 2013 23:31

Har ångest . Åt två bagels ikväll plus godis spytt lite, mått sämst. ska börja med abc. Sen efter dieten köra soppdiet/fasta. Längtar efter fastande enormt! Fasta och dulco är bäst! V är bäst, han får mig skratta massa. Till och med när han ret...

Av aldrig - 5 mars 2013 15:07

Har en ny blogg på G.  Kommer börja blogga på  den såfort jag lyckats göra en header till den.   Suger på tekniska saker, Någon snäll själ som orkar hjälpa mig, eller har tips på något bra pogram där man kan göra?     ...

Av aldrig - 4 mars 2013 00:36

Har tänkt lite.. och har kommit fram till att ta en litet uppehåll från bloggen. Det är nog det bästa jag kan göra tills vidare.   Behöver lite tid för mig själv och  tänka över vad jag faktiskt vill, Vilken väg som jag faktiskt vill ta och välja...

Av aldrig - 1 mars 2013 23:46

Helt ärligt orkar jag inte mer. Vill inte leva längre. Orkar verkligen inte mer..   Har bestämt mig för ge upp. Döden är den enda vägen ut ur helvetet. Jag känner mig redan mer död än levande, så det lär inte bli någon större skillnad.   Inge...

Presentation


16 år.
Ätstörd
Ångestdrabbad
Gräsrökande
Pillerknaprande
Oönskad
Vegetarian


Gästbok!

Fråga mig

139 besvarade frågor

.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Omröstning

Kärlek är för dom. Dom som har tur(?)
 Kärlek finns inte.
 ja,
 Nej.
 Vah?

Tidigare år

Nedräkning.


Ovido - Quiz & Flashcards