Alla inlägg den 4 september 2011

Av aldrig - 4 september 2011 18:29

http://shop.goodstore.se

Dom har massa nödvändigt där ! :D  Så fort jag får pengar ska jag beställa hem Veganisk mat. Utbudet i valiga mat butiker SUGER. Men där finns...ALLT?


Av aldrig - 4 september 2011 16:37

Så, Kom precis hem. Var underbart skönt att gå.


Fast jag gick inte där jag hade tänkt, tog en promenad på Piren istället, Först var det obehagligt. Sen älskade jag det. Det var så skönt med havets ljud, Blåsten och den gungande plattformen. Hur vinden grep tag i mig,i mina kläder och kropp,


Jag glömde för tillfället tiden, all smärta. Rädsla. Kalorierna. Smärtan. Allt var för tillfället borta. Jag älskade det. Det var så jävla skönt. Även om det först var obehagligt, Så vart det skönt, trygt på något vis,



Jag ska göra om det här. Minst 3 gånger i veckan. Det ska bli min plats.

Av aldrig - 4 september 2011 16:37

Så, Kom precis hem. Var underbart skönt att gå.


Fast jag gick inte där jag hade tänkt, tog en promenad på Piren istället, Först var det obehagligt. Sen älskade jag det. Det var så skönt med havets ljud, Blåsten och den gungande plattformen. Hur vinden grep tag i mig,i mina kläder och kropp,


Jag glömde för tillfället tiden, all smärta. Rädsla. Kalorierna. Smärtan. Allt var för tillfället borta. Jag älskade det. Det var så jävla skönt. Även om det först var obehagligt, Så vart det skönt, trygt på något vis,



Jag ska göra om det här. Minst 3 gånger i veckan. Det ska bli min plats.

Av aldrig - 4 september 2011 13:21

Jag var åtta-nio-tio år när pappa fick cancer, Jag tog det välldrigt hårt. Det var runt lucia han opererades första gången, JAG HAR INGEN KOLL, INGEN KOLL PÅ ÅREN,  Han firade jul hos oss. Mamma tyckte det var jobbigt, att HAN var jobbig.  Allt hon sa om honom sårade mig. 


Pappa vart bättre, vi fortsatte som vanligt trots hans tumör, som vi trodde var borta. Tills en dag när han och jag krockade.



Det kommer komma fortsättning om ett par dagar.



Av aldrig - 4 september 2011 02:08

Ätstörning UNS står för en ätstörning Utan Närmare Specifikation. Det finns också en engelsk betäckning EDNOS som står för Eating Disorder Not Otherwise Specified. Ätstörningen benäms sådan när man inte kan specificera exakt vilken typ av ätstörning det handlar om

Symptom: Symptomen hos en person som fått diagnosen ätstörning UNS kan likna de bulimiska eller de anorektiska, beroende på vilken sjukdomsbild ätstörningen liknar. Se symptomen för Anorexi respektive Bulimi. Ätstörning UNS är den vanligaste formen av ätstörning . Personer med denna diagnos har problem med sitt ätande och är ständigt upptagna med tankar på mat och vikt. Självbilden är starkt beroende av det egna utseendet. Minst lilla viktökning ger ofta ångest.

Denna diagnos kan precis som vid Anorexia och Bulimia Nervosa ge medicinska och psykiatriska komplikationer och medföra ett stort personligt lidande. Ätstörning UNS kan bli en inkörsport till mer svårbehandlade sjukdomar som Anorexia och Bulimia nervosa. Det är därför av yttersta vikt att tidigt söka hjälp för att vända den onda cirkeln. Hetsätningsstörning Sjukdomen benämns också Binge Eating Disorder (BED) på engelska. En person som lider av hetsätningsstörning hetsäter/överäter en stor mängd mat utan att kompensera sitt ätande och går därmed upp i vikt. Symptom: Sjukdomen liknar det bulimiska beteendet fast personen i fråga inte kräks upp maten eller kompenserar energiintaget på annat sätt.

De psykiska och fysiska symptomen liknar de hos en bulimiker. Psykiska symptom Fysiska symptom Koncentrationssvårigheter Depression Självförakt Trötthet Försämrat minne Humörsvängningar Svullnad Mag- och tarmproblem Uttänjd magsäck Vilka tecken finns? En person med hetsätningsstörning är ofta överviktig.

Mat kan försvinna hemma och humöret kan skifta ovanligt mycket. Hon/han tänker hela tiden på att sluta hetsäta/överäta och har dåligt samvete för detta, men det går helt enkelt inte. Ofta söker hon/han tröst i maten.


jag skäms, jag är så äcklig.  Jag hatar mat. Mat är farligt.

Av aldrig - 4 september 2011 01:57

Jag har blivit galen, jag hör musik, fast det inte är någon musik  på, det är jag och teven bara. Hörde samma sak i går med vid samma tid,


Jag pratade med pappa igår. Han är inte död. Han är inte närvarande bara, Döden finns inte, den existerar inte.


har börjat prata med en gammal vän igen.  Vi har inte träffats på tre år eller mer, förutom sagt hej på stan någon gång, hon bor inte här längre, behandlingshem. Jag saknar dig bebe. Min fina, alla minnen,,

Av aldrig - 4 september 2011 00:19

Ska gå En mil i morgon, Skönt, Skönt, Skönt.


Sen efter det ska jag dricka massa te,



Presentation


16 år.
Ätstörd
Ångestdrabbad
Gräsrökande
Pillerknaprande
Oönskad
Vegetarian


Gästbok!

Fråga mig

139 besvarade frågor

.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Omröstning

Kärlek är för dom. Dom som har tur(?)
 Kärlek finns inte.
 ja,
 Nej.
 Vah?

Nedräkning.


Ovido - Quiz & Flashcards